Der fuld knald på showet i årets udgave af Wallmans i Cirkusbygningen - her fra en hyldest til Queen., Foto John Resborn
Årets show i Wallmans Cirkusbygningen er mere sødt end sexet og med en ny energisk festbombe i centrum i skikkelse af den engelske artist og komiker Abigail Collins.
Titel:
Carnival
Teater:
Wallmans i
Cirkusbygningen
Spilleperiode:
Frem til sommer 2020
Det er en af årets festligste aftener når Wallmans byder indenfor til årets show i den smukke gamle Cirkusbygning midt i København. Årets show er ingen udtaglelse - det er super professionelt afleveret med en skøn trup af dansere, sangere og artister på scenen - og med Abigail Collins i rollen som en slags konferencier. Hvis man forestiller sig Vivienne McKee på speed, så har man en idé om hvad figuren Peggy Sued er. Rablende skør, uden hæmninger og med antennerne ude så vi går til grænsen men aldrig over.
Vi begynder imponerende flot med et åbningsnummer inspireret af filmen The Greatest Showman - og det kunne ikke få flottere rammer end i Cirkusbygningen. Stilen passer perfekt til stedet, og vi er virkelig forventningsfulde for resten af aftenen.
Den flotte stil holdes, men sidste års show virkede mere frækt og havde mere kant end dette års. Det er mere hjertevarmt og kærligt underholdende - med få indslag over i det mere rå såsom et meget velsunget Eurythmics-medley og det afsluttende Queen-show.
Årets show har fået titlen Carnival. Det er lidt svært at se den røde tråd i forhold til den titel, men det skal ikke ødelægge glæden ved nogle meget velproducerede numre.
Artistmæssigt har vi i år et spektakulært indslag med Philippe Renaud fra Canada og Shannon Maguire fra USA på svajende lygtepæle højt oppe blandt tilskuerne og Daniel Rosenfeldt fra Sydafrika som charmerende tryllekunstner der leverer kortkunst på højeste niveau.
Danserne er dejligt homogene og teknisk dygtige, og igen dejigt at se hvordan Wallmans går i spidsen for at vise positive LGBT forhold på scenen - Bravo!
Sangerne har også fuld kraft på stemmen, men der var enkelte der havde lidt problemer med at holde styrken hele aftenen i gennem.
Koreografisk var det flotte og afvekslende numre bl.a. af danske Kim Ace Nielsen som har stået for de effektive åbnings- og afslutningsnumre, men også Therese Carlsson og Lydia Gelang havde fået skabt nogle harmoniske og veludførte koreografier.
Wallmans leverer igen varen, og man bliver glad i sjælen efter en aften i selskab med de skønne kunstnere i den historiske Cirkusbygning - med maden som en absolut vigtig medspiller begyndende med den uovertrufne suppe med blomkål, lakrids og chilli.