Der fuld knald på showet i årets udgave af Wallmans i Cirkusbygningen - her fra en hyldest til Queen., Foto John Resborn

Charmerende cirkusshow

Af Per Lundsgaard 19. september 2019

Årets show i Wallmans Cirkusbygningen er mere sødt end sexet og med en ny energisk festbombe i centrum i skikkelse af den engelske artist og komiker Abigail Collins. 

Titel:
Carnival 

Teater:
Wallmans i
Cirkusbygningen

Spilleperiode:
Frem til sommer 2020

Det er en af årets festligste aftener når Wallmans byder indenfor til årets show i den smukke gamle Cirkusbygning midt i København.  Årets show er ingen udtaglelse - det er super professionelt afleveret med en skøn trup af dansere, sangere og artister på scenen - og med Abigail Collins i rollen som en slags konferencier. Hvis man forestiller sig Vivienne McKee på speed, så har man en idé om hvad figuren Peggy Sued er. Rablende skør, uden hæmninger og med antennerne ude så vi går til grænsen men aldrig over. 

Vi begynder imponerende flot med et åbningsnummer inspireret af filmen The Greatest Showman - og det kunne ikke få flottere rammer end i Cirkusbygningen. Stilen passer perfekt til stedet, og vi er virkelig forventningsfulde for resten af aftenen.

Den flotte stil holdes, men sidste års show virkede mere frækt og havde mere kant end dette års. Det er mere hjertevarmt og kærligt underholdende - med få indslag over i det mere rå såsom et meget velsunget Eurythmics-medley og det afsluttende Queen-show. 

Årets show har fået titlen Carnival. Det er lidt svært at se den røde tråd i forhold til den titel, men det skal ikke ødelægge glæden ved nogle meget velproducerede numre. 

Artistmæssigt har vi i år et spektakulært indslag med Philippe Renaud fra Canada og Shannon Maguire fra USA på svajende lygtepæle højt oppe blandt tilskuerne og Daniel Rosenfeldt fra Sydafrika som charmerende tryllekunstner der leverer kortkunst på højeste niveau.

Danserne er dejligt homogene og teknisk dygtige, og igen dejigt at se hvordan Wallmans går i spidsen for at vise positive LGBT forhold på scenen - Bravo!

Sangerne har også fuld kraft på stemmen, men der var enkelte der havde lidt problemer med at holde styrken hele aftenen i gennem. 

Koreografisk var det flotte og afvekslende numre bl.a. af danske Kim Ace Nielsen som har stået for de effektive åbnings- og afslutningsnumre, men også Therese Carlsson og Lydia Gelang havde fået skabt nogle harmoniske og veludførte koreografier.

Wallmans leverer igen varen, og man bliver glad i sjælen efter en aften i selskab med de skønne kunstnere i den historiske Cirkusbygning - med maden som en absolut vigtig medspiller begyndende med den uovertrufne suppe med blomkål, lakrids og chilli. 

Tjek os ud

Teater

Annonce

Skræddersyede drinks i hemmelig kælder

Er niche-gin og special-tonic ved at være et overstået stadie? Så er det måske tid at besøge Kyros & Co i Tegl...

Jeg er så gammeldags at jeg helst skal have min bil med – ALLE steder. I aftes førte det ti...

Jagten på den ultimative sommerdessert

Sol, sommer og gode desserter på Madklubbens to restauranter Bistro Royal og Brasserie Royal.

Selvom den danske sommer altid på en eller anden måde er et godt samtale emne, handler den som regel mest om r...

Der er masser af lyserøde farver og dans i Nøddeknækkeren på Det Kongelige Teater.

Kongelig candy-floss 

Det Kongelige Teater har igen George Balanchines Nøddeknækker på juleprogrammet  fuld af lyserød engelsk jules...

4. dec

Dronningen gjorde det igen

Dronningen har nærmest overgået sig selv med scenografien til Snedronningen i Tivolis Koncertsal der bliver en...

2. dec
Der er lagt op til køns-kamp på Det Kongelige Teater når forestillingen Penthesilea spiller på Skuespilhuset.

Når kærlighed dræber

Henrich von Kleists sørgespil fra 1808 fokuserer i afpillet joggingtøj-iscenesættelse skarpt på det essentie...

1. dec

Et sandt juleeventyr i Aalborg!

Er du ikke i julestemning allerede, så kommer du det med garanti efter denne herlige og yderst velspillede ops...

30. nov