Det er noget showet kører og musikken spiller at musicalen Seebach løfter sig helt op i det euforiske., Foto Søren Malmose

Seebach får taget til at løfte sig på Gamle Scene

Af Per Lundsgaard 25. juni 2018

Fredericia Teater har igen indtaget Det Kongelige Teaters Gamle Scene – denne gang med deres storsælgende musical om familien Seebach.

Titel:
Seebach

Teater:
Fredreicia Teater på
Det Kongelige Teater
Gamle Scene

Spilleperiode:
22. juni - 29. juli 2018

Når musikken spiller og de medvirkende synger og danser, fås det simpelthen ikke bedre i den danske musicalverden end i musicalen Seebach med Fredericia Teater på Det Kongelige Teaters Gamle Scene.  Salen bliver nærmest euforisk af al det talent, den dygtighed og energi der udfolder sig på scenen. Dertil kommer en smuk lyssætning, en imponerende video-scenografi samt et band med en lyd der er perfekt afstemt til rummet og de medvirkende. Det hele er krydret med en koreografi af Kim Ace der stadig er et gevaldigt plus for forestillingen. 

Problemet med musicalen Seebach opstår når der ikke synges, og historien skal fortælles i tekst uden sang. Manuskriptet er stadig forestillingens svageste punkt – som det var det ved ur-premieren i Fredericia sidste efterår. Der er stadig de forvirrende og umotiverede spring frem og tilbage i handlingen for at få en dramatisk dramaturgi til at gå op inden pausen.  

Men det tager ikke den gejst og gnist væk der tændes hos både de medvirkende og hos publikum. Joakim Lind Tranberg er stadig uovertruffen i rollen som Rasmus Seebach og har masser af hjertelighed men også den desperation og frustration der ligger i at have sin fars deroute med i bagagen. Pelle Emil Hebsgaard har fundet en endnu dybere ro og konflikt i sin fine figurtegning af Tommy Seebach. Rundt om dem er der et ensemble der er meget svingende i niveau – men ikke når det gælder det musiske. Her er vi i den absolutte top. 

Skønt er det stadig at se de kopierede Melodi Grand Prix indslag – og aftenens sidste del med en mini-koncert fås simpelthen ikke bedre af Rasmus Seebach selv. 

En festlig aften på Det Kongelige Teater som også gerne vil andet end bare underholde – et langt stykke hen ad vejen lykkes det også at få det hele til at gå op. 

Tjek os ud

Teater

Annonce

Jagten på den ultimative sommerdessert

Sol, sommer og gode desserter på Madklubbens to restauranter Bistro Royal og Brasserie Royal.

Selvom den danske sommer altid på en eller anden måde er et godt samtale emne, handler den som regel mest om r...

Turen går til Prag 

Så går turen til Prag. Vi tager med DSB Interrail og bor på det tidligere Boscolo Prague som nu hedder Carlo I...

Som vi skrev for noget tid siden, skulle vores næste rejse fortages med tog så i samarbejde med DS...

Pelle Erobreren på Østre Gasværk Teater er fuld af flotte scenebilleder - men forestillingen er lang og uden dybde.

Pelle Erobreren er en lang men light udgave af romanen på Østre Gasværk

Ensformigt skuespil og dårlig lyd er desværre hvad man hæfter sig ved efter at have set Pelle Erobreren som mu...

11. nov
Marie Mondrup yder en af sin smukkeste præstationer i forestillingen Muleum på Husets Teater.

Når livet vinder over døden

Marie Mondrup løfter tekst og historie helt op under de himmelstrøg som hovedpersonen Julie i monologen Muleum...

11. nov
Jonathan Chmelensky er en både mandig og følsom Gennaro i Nikolaj Hübbes fejlskud af en nyfortolkning af nationalballetten Napoli.

Man kan ikke slå Bournonville ihjel

I balletten Napoli på Det Kongelige Teater viser et stærkt dansende hold hvilken styrke der er i Bournonvilles...

4. nov
Oscar Dietz, Kasper Leisner og Mikkel Moltke Hvilsom som engel, Djævel og Kat i forestillingen Djævelens Lærling på Refshaleøen.

Ujævn forestilling om et helvede i forandring

Musical-udgaven af Kenneth Bøgh Andersens roman, Djævelens Lærling, er kulørt og fornøjelig og reddes af gode ...

4. nov