Jeg kan umuligt være den eneste, der tænker: Den er da fuldstændig gal den her....
Det er efterhånden en måned siden, Copenhagen Pride sluttede, og tankerne vælter op. Jeg vil selvfølgelig gerne takke alle de firmaer, vi så tage del i mangfoldigheden til dette års Pride. Det var ekstraordinært mange flere i år . . . fremtiden kan kun se lysere ud . . . må man håbe.
Vi har i mange år sukket efter amerikanske tilstande, hvor firmaer målretter reklame mod LGBT'ere. Er den på vej?
Lang vej endnu
Selvom mange jubler over al den mangfoldighed, så er jeg alligevel utilfreds. Når man tænker på, at vi homoer har over 82 milliarder at bruge om året. Så er det tankevækkende, at så få firmaer tænker i LGBT-retningen.
Ja, det var flot af Nordea, at de ville skifte facaden på deres pengeautomater ud med regnbuefarver langs paraderuten. Men JEG ville personligt være mere glad, hvis dette var sket i årets løb, eller hvis det var fast i stedet for, de få dage efter pridens afslutning piller klistermærkeforsiderne af igen.
Får deres tiltag, mig til at skifte bank ? NEJ
Hvis de gjorde det i årets løb, ville jeg klart overveje at skifte bank.
Mon ikke vi er mange der har disse tanker?
En af de værste var nok gavebutikken Artium, der ligger tæt på Tivoli. De satte et rigtigt flot regnbuefarvet klistermærke op i 50x50 cm. I anledning af priden . . . hurra.
Dagen efter, var det pillet ned.
Håber Artium nu, at vi lægger alle vores kroner, når vi skal købe "værtindegave" ?
Det håber jeg sandelig ikke de gør..
Det er jo direkte misbrug af mangfoldigheden. Kom nu ind i kampen alle sammen. Vi har så mange penge, der skal bruges, og vil du have del i dem, så gør noget helt i stedet for halvhjertet.
Elsker SKAT
Det hele skal selvfølgelig ikke kun være sure opstød, men det er virkelig tankevækkende, at man ikke tænker skridtet videre. Jeg er virkelig glad for, at firmaerne gør noget.
Der er også Dansk Industri, HK, Hotel Hilton og mange andre, der viser mangfoldigheden, og jeg er imponeret. Særligt er jeg imponeret over SKAT. For på selve pridelørdagen, pålagde SKAT igen i år deres facebook et gennemsigtigt regnbueflag.
Vi så det allerede sidste år, og der var rigtigt meget ros at hente for SKAT. Det var et ægte mangfoldighedstiltag. Men mange tog også bladet fra munden, og gav SKAT høvl for dette mangfoldighedstiltag. Faktisk så meget, at vi troede det var både første og sidste gang vi så det, men SKAT er sej, så igen i år skiftede man logo, og der var også lidt ballade. Men kære danskere: Væn jer til, at regnbuefarvede flag er noget, der der kun kommer flere af i fremtiden..
Men hvem vil have del i de 82 milliarder vi kan bruge næste år ?