Foto Copenhagen Pride

Priden slår igen vild rekord

Af Tejs Ellesøe 17. november 2018

Copenhagen Pride gør det igen. Takket været nogle af de mange salgssteder som Starbucks, Nordea, 7/eleven og Homoware er salget næsten fordoblet.

I 2016 startede Copenhagen Pride på en ny tradition. Tidligere år brugte man et kedeligt gummiarmbånd, men nuvar tiden inde til at prøve noget nyt: et stofarmbånd.

Vi spurgte dengang kommunikationschefen, hvorfor man skiftede, og hvorfor man ikke satte et årstal på armbåndet.

Fremfor at have et årstal på ønsker vi i stedet at ændre den fremhævede farve hvert år fremefter, så det officielle armbånd får forskellige grafiske udtryk hvert år - men stadig er let genkendelige, fortalte kommunikationschef, Thomas K. Rasmussen til XQ28.dk.

En stor succes
Der er ingen tvivl om at Copenhagen Pride traf den rigtige beslutning da de skiftede fra gummi til stof, for i 2016 solgte det “grønne” regnbuearmbånd ikke mindre end 7200. I 2017 valgte 11.083 at støtte priden som det år havde temafarven “Orange”. Det var en stigning på næsten 4000 mere solgte end året før.

Men den rekord blev godt og grundigt slået af tallet for 2018.

I år var der flere salgssteder, og man forventede et endnu større salg. Butikkerne 7/eleven solgte dem, alle Starbucks i København. Fogh på Frederiksberg solgte dem også, ligeso Magasin, homostederne Oscar Bar og My Fair Ladies, Homoware og Magasin. Ja, selv nogle Nordea filialer solgte pridens armbånd.

Kommunikationschef Thomas K. Rasmussen kunne for kort tid siden fortælle XQ28 at man i år har solgt 13.500 armbånd. Det er næsten en fordobling i forhold til første år, og en stigning på 2417 i forhold til salget i 2017. I år var armbåndets temafarve blå.

Kunne man håbe på 15.000  til næste år!

Tjek os ud

Nyheder

Annonce

Skræddersyede drinks i hemmelig kælder

Er niche-gin og special-tonic ved at være et overstået stadie? Så er det måske tid at besøge Kyros & Co i Tegl...

Jeg er så gammeldags at jeg helst skal have min bil med – ALLE steder. I aftes førte det ti...

Jagten på den ultimative sommerdessert

Sol, sommer og gode desserter på Madklubbens to restauranter Bistro Royal og Brasserie Royal.

Selvom den danske sommer altid på en eller anden måde er et godt samtale emne, handler den som regel mest om r...

Det begynder at blive koldt om fødderne, men varme findes et sted

Uanset hvilket par sko der bæres, så er det et faktum at Hans Rønnes befriende måde at iscenesætte døden både ...

22. okt
Gerda og Kay i Den Kongelige Operas udgave af H. C. Andersens kendte eventyr Snedronningen.

Intens men skuffende

Snedronningen er en intens scenisk oplevelse, men skuffer med sit fastfrosne musikalske udtryk.

20. okt
Der er masser af sexet mandighed mellem Simon Bennebjergs og Magnus Christensens forelskede og forvirrede unge mænd i den klassiske komedie En Skærsommernatsdrøm på Betty Nansen Teatret.

Masser af morskab i Shakespeare-skoven

Betty Nansen Teatret præsenterer en vittig og vild udgave af Shakespeares forvikling og fovandlingskomedie En ...

17. okt
Der er ikke sparet på guld og effekter i forestillingen Bang Bang Happy Man på Husets teater.

Lykken blev ikke fundet 

Forestillingen Bang Bang Happy Man der for øjeblikket spiller på Husets Teater handler tilsyneladende om at de...

16. okt