I dag har de hollandske værter for næste års Eurovision offentliggjort det officielle logo for eventet der finder sted i dagene mellem den 12. og den 16. maj i havnebyen Rotterdam. Hvis man skal beskrive logoet med et par enkelte ord, så er det genbrug og kontinuitet.
Og hvorfor lige genbrug og kontinuitet? Fordi logoet minder meget om tidligere logoer som prydede eventet da Holland var vært for Eurovisionen i 1970, 1976 og 1980. Faktisk minder 2020-logoet næsten på en prik om logoet for børnenes Eurovision 2017, men den forskel at flagene fra de 41 deltagerlande i logoet for næste års konkurrence har erstattet almindelige farver.
Sietse Bakker er den øverst ansvarlige producent for Eurovison 2020. Han siger følgende om logoet:
“Designet følger de karakteristiske træk ved det hollandske design: Det er minimalistisk, eksperimenterende og innovativt. Logoet fortæller en historie, det er festligt og kan anvendes bredt.”
Jan Ola Sand som er den øverste supervisor for European Broadcasting Union (EBU), har traditionen tro også kommenteret logoet:
“Vi er virkelig glade for designet til Eurovision 2020 som på en perfekt måde fejrer vores 65 års arv. Det virkningsfulde design indlemmer også eventets moderne værdier såsom forskellighed og inklusion. Endvidere komplementerer logoet meget godt sloganet for Eurovison 2020, som er “Open Up.”
Se video om årets logo nedenfor
Eller klik HER hvis du ikke kan se videoen.